maandag 15 april 2013

Mont Faron en GP Liergues..

Na het Circuit des Ardennes ben ik een paar dagen naar Nederland geweest om uit te rusten van de afgelopen reeks wedstrijden. Ik heb gedurende vijf dagen mijn fiets niet aangeraakt. Iets wat ik vrij lastig vind, maar wat wel belangrijk is met het oog op het zware programma dat eraan komt!

Na die vijf dagen heb ik op zaterdag een klimtijdrit gereden op de Mont Faron. Ik was er nog nooit opgereden, maar dat is echt een lastige klim. Ik voelde dat ik heel diep kon gaan, maar ik viel op het eind flink stil. Uiteindelijk werd ik 8e.

Zondag ben ik van start gegaan in de GP Liergues. Een zware omloop van 15km met 2 beklimmingen. Daarbij kwam nog de eerste keer in echte warmte. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten dus ik wilde proberen om mijn ploegmaten te helpen. Direct na de start reden er 15 man weg met 7 man van VC Caladois. Na een kilometer of 30 reden ze 2 minuten voor ons uit. Daar pakte een ploeg het initiatief en begon te achtervolgen. Onderaan een van de beklimmingen zaten we op een halve minuut en explodeerde de koers. Bovenop lag alles in brokken en reden we 20 seconden achter de koplopers. Iedereen zat op de limiet en ik reed in een ruk naar de leiders. Toen ik aansloot viel het achter ons redelijk stil en we pakten snel twee minuten. Per ronde vielen er vervolgens renners af en af en toe kwam er nog een renner aansluiten. In de finale kwamen we met 7 man op kop. Ik voelde inmiddels dat ik helemaal leeg was dus ik probeerde vooral aan te klampen en dat lukte nog best aardig. Bij de aankomst op de laatste heuvel moest ik wel iedereen laten gaan en finishte als 6e. 

Achteraf had ik dit niet echt verwacht, maar dat is natuurlijk prettig en bied veel perspectief voor de volgende koersen! Te beginnen met volgende week. Het Circuit de Saone et Loire!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten