woensdag 27 maart 2013

Annemasse Bellegarde et retour!

Met de goede vorm was de moraal natuurlijk goed voor een mooie zware koers als Annemasse Bellegarde! 180 kilometer met 5 beklimmingen voor de bergprijs. Daarnaast nog veel stukken omhoog die ze verder niet vernoemden. Bij de start was het aardig weer. Een graad of 10 en bewolkt. Na een kilometer of 70, waarin weinig gebeurde, ben ik naar de auto gegaan en heb ik mijn kniestukken afgegeven. Mijn lange handschoenen heb ik bij mij gehouden(achteraf geniaal).

Na een kilometer of 100 begonnen de eerste breuken te ontstaan bergop en ik zat al eens mee in een kopgroep van 15 man. Toen begon het ook al een beetje te regenen en in de afdalingen was het erg koud! Op een vlakker deel na ongeveer 120km ben ik samen met een andere renner weggereden uit het peloton. Ik wilde het liefst langer wachten, maar het was zo koud dat ik dit als enige uitweg zag om mijzelf op te warmen. Na 140km kwamen wij bij de laatste klim van ongeveer 7km. Op het vals plat voor de klim reed ik mijn medevluchter eraf en ik heb de hele klim alleen gedaan in de mist en tussen sneeuwmuren! Op dat moment genoot ik er eigenlijk bestwel van(bergop was ook niet zo koud!) In de afdaling begon ik het vreselijk koud te krijgen, maar ik ben gewoon vol blijven rijden. Op 15 km van de finish kwam er nog een renner bij mij en die rijd mij er op 5km van de meet af. Ik bleef constant op 5 seconden hangen, maar ik kon niet meer terugkomen. Net voor de streep kwam er nog een achtervolger over mij heen, maar ik was totaal leeg en werd 3e. Eerlijk gezegd was ik allang blij dat ik over de streep was, want ik had het zo koud.

In de auto heb ik vervolgens twintig minuten zitten trillen voordat ik kon beginnen met omkleden. Daarna moest ik nog naar de huldiging voor mijn 3e plek, winst in de bergprijs en de 3e plek in de tussensprints. Gelukkig hadden ze een verwarming in de podiumwagen waardoor ik daar ook nog een beetje op kon warmen. Daarna nog 4 uur terug naar Aix en na flink wat eten begon ik mij weer een beetje mens te voelen! De vorm is dus nog goed! Mijn volgende koersen zijn op 1 april de GP Vougy(coupe de france) en daarna van 5 t/m 7 april Circuit des Ardennes. Daarna is het nog even afwachten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten