maandag 4 maart 2013

GP Albi

Gister stond alweer mijn 10e koers op het programma! De GP Albi. Het werd een lange dag doordat wij vanuit Aix om 7u15 vertrokken en na een rit van ruim vier uur aankwamen in Albi. Het parcours was 11km en moesten wij 12x rijden. Direct na de start was er een klim van net iets meer dan een kilometer en dan een snelle afdaling gevolgd door weer een kilometer bergop! Vervolgens een paar kilometer in licht dalende lijn en daarna vlak tot 500m voor de streep. De laatste 500m liepen weer flink op!

In het begin van de koers gebeurde er weinig er reed een groepje van 4 man voorop maar veel meer dan een minuut voorsprong kregen ze niet. Na een kilometer of 50 pakten wij bijna alle vluchters terug. Alleen een ploeggenoot van mij reed nog voorop. Toen er op de tweede klim een paar keer aangevallen werd en iedereen wat op de limiet zat ben ik zelf weggereden. Er reed nog een ploeggenoot vlak achter mij. Ik heb even op het gewacht en vervolgens naar m'n ploeggenoot gereden die voorop reed. En toen begon onze ploegentijdrit van 70km. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel graag een keer op deze manier de koers wilde domineren, maar eigenlijk vond ik het achteraf niet echt leuk. We pakten vrij snel een minuut en nog een minuut en daarna nog een minuut. Op 20km van de streep wisten we al dat er niks meer kon gebeuren. Toen hebben we even gediscussieerd wie de koers gingen winnen en dat zou de thuisrijder worden die vorig jaar veel werk voor mij heeft verzet in Tour de Moselle. De laatste paar kilometers hebben we een beetje losgereden om vervolgens met z'n 3en juichend over de streep te komen..

Na de koers snel ingepakt en terug naar Aix gereden zodat ik nog net voor middernacht in m'n bed lag. Zometeen staat er nog een flinke training op het programma met het oog op volgende week.

Ciao Jarno

Geen opmerkingen:

Een reactie posten