

De volgende dag het Circuit de l'Essor. Deze keer zon en geen wind. Een circuit van 26km dat we vier keer moesten doen en daarna nog 3x 5km. Goed voor 117km koers. In het begin hield ik mij wat rustig in tegenstelling tot gister. Ik voelde direct dat de benen weer goed waren. In het begin van de derde omloop onderaan klim zat ik goed geplaatst, totdat mijn band op begon te veren. LEK! Dat was wel een vrij slecht moment. Een peloton dat al twee keer gebroken was en dat nu weer zou gaan breken. Het wisselen van het wiel ging snel en ik reed snel achter de wagen terug naar voren, maar het peloton brak volledig. Gelukkig kon ik in de slipstream vrij lang mee om groepen voorbij te rijden bergop, maar in de afdaling bleven we achter een groep van 20 man die achter het peloton reed. Ik voelde de bui al hangen, want deze mannen verloren alleen maar tijd en lagen al zeker een halve minuut achter! Vlak voor een beklimming zei ploegleider Eric dat ik maar mee moest gaan draaien om te trainen voor volgende week. Ik reed langs de groep af en reed vol het klimmetje op. Vervolgens de rechte stukken volle bak en zowaar sloot ik weer aan bij een grote groep. Dit bleek het peloton en er waren maar drie renners vooruit. Op de volgende klim waar ik daarvoor lek reed viel ik nu aan en kwam tot op 20 seconden van de leiders, maar in de valsplatte afdaling verloor ik weer terrein. Daarna heb ik de resterende tijd op plek 4 gereden en werd op 300m voor de streep nog door 2 renners van het peloton voorbij gesprint en finishte 6e. Behoorlijk verrassend nadat ik eigenlijk dacht dat het klaar was! Maar goed, de resultaten zijn er en morgen mag ik alweer aan de bak met in de Boucles du Haut Var. Voor het eerst met m'n FFWD F6R wielen, want er was nog geen kit voor de tubes vorige week;)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten