maandag 25 februari 2013

Even iets te druk..

Na de Boucles du Haut-Var was er een belangrijk weekend met de Coupe de France in Marseille en de GP du Pays d'Aix op maandag!

De GP Jean Masse is een prachtige koers. Erg lastig, voor op het einde! Niemand had vooraf dan ook kunnen voorspellen dat wij met 70 man zouden aankomen in deze koers! Ik heb enkele malen geprobeerd om iets te forceren, maar dat lukte niet. Daarna heb ik mij ingezet voor de sprinters die vervolgens wel 2e en 4e werden waardoor wij er gelijk goed voorstaan in de Coupe de France!!

De dag erna voelde ik mij iets minder in de GP du Pays d'Aix. In de finale ging het wel stukken beter en probeerde ik nog wat op de laatste beklimming maar dat mocht niet baten en de wedstrijd eindigde in een massasprint. Ik werd in allebei de koersen 53e!

Dinsdagochtend ben ik direct naar Nederland gevlogen voor een controle bij de cardioloog(nee, er is niks aan de hand. Gewoon een check). Donderdagavond ben ik weer teruggekomen in Aix en vrijdag werd nog een drukke dag met trainen, boodschappen en in de avond de ploegenvoorstelling. De volgende ochtend al om 6u op, omdat er zaterdag twee koersen op het programma stonden. Om 9u30 een koers over 100km en  om 15u een tijdrit over 8,5km.

In de ochtendrit reden we na een kilometer of tien al met tien man weg. De rest van de wedstrijd reed de groep achter ons op een minuut. Wij hielden stand en ik finishte als 3e. De frisheid ontbrak een beetje, maar dat was niet zo gek na deze drukke week. Het was overigens ook nog eens bizar koud tijdens de koers! Regen en 3 graden!

's Middags ging de regen over in sneeuw en uiteindelijk werd de tijdrit afgelast. Ook de koers van zondag werd afgelast vanwege de sneeuw. Een extra dagje rust die ik wel kon gebruiken! Nu weer hard trainen voor de komende maand. Het weerbericht ziet er goed uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten