vrijdag 15 februari 2013

Boucles du Haut-Var

Van woensdag tot en met vandaag(vrijdag) stonden de Boucles du Haut-Var op het programma. Woensdag en donderdag twee losse ritten van 140km en vandaag een klimtijdrit van 11km. Er was mogelijkheid om zelf uit te kiezen welke dagen je wilde starten. Met het oog op de twee klassiekers van zondag en maandag besloot ik woensdag en vrijdag te rijden.

Dinsdag werkte ik nog een intervaltraining af waardoor het mij woensdag tijdens de koers aan wat frisheid ontbrak. Toch zat ik na goed 30km in de beslissende vlucht van 20 man die in de loop van de tijd steeds verder uitdunde. In de laatste 40km trok een ploeg de boel op de kant. Ik voelde mij al niet zo goed meer en het brak voor mij en ik kon niet mee. Er reden uiteindelijk zes man vooruit en ik werd daarachter 9e. Niet heel slecht natuurlijk.
Donderdag werkte ik een hersteltraining af en vandaag nam ik deel aan de klim tijdrit. Deze was 4,5km vals plat in het begin en daarna een klim van 6,5km. Ik kon helaas nog niet over al mijn materiaal beschikken(geen tijdrithelm, geen snelpak), maar noteerde toch de beste tijd toen ik boven kwam. Helaas was er een renner die 19 seconde sneller was dan ik waardoor ik tweede werd. Op het podium kreeg ik nog een trui en twee bekers. Ik heb geen flauw idee waarom, maar zo heb ik in elk geval weer een leuke outfit om in te trainen. Komend weekend staan er twee belangrijke koersen op het programma. Zondag de eerste manche van de Coupe de France en maandag de GP du Pays d'Aix. Deze laatste wordt georganiseerd door mijn ploeg!

Voor degene die een beetje Frans kunnen lezen. Binnenkort verschijnt er een interview van mij op www.directvelo.com!!

Ciao..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten