woensdag 6 februari 2013

Boucles Catalanes en Circuit Mediteraneen!

De eerste koersen zitten erop en het gevoel is goed zou ik moeten zeggen, maar wat heb ik hekel aan zeggen dat het gevoel goed is terwijl ik respectievelijk 51e en 21e ben geworden in de koersen van afgelopen zaterdag en zondag.

Laten we beginnen bij het begin.. Zaterdag was er windkracht 9 voorspeld. Alhoewel ze in Frankrijk in kilometers per uur voorspellen. Windstoten tot 130km/u. Code Oranje voor regio Perpignan. Deze koers was bij tijd en wijlen nog redelijk beschut waardoor fietsen zeker mogelijk was. Alleen op het finale parcours was het wel link. Ik bevond mij lange tijd in het peloton, maar op de tweede klim kon ik alleen oversteken na de kopgroep van 25 man. Helaas reden er 10 man weg bovenop de klim en kon ik, nog niet hersteld van mijn inspanning, niet mee. Ik zat met een waaier daarachter. Op het plaatselijk parcours werd het behoorlijk link en ik liet mij iets te makkelijk wegdrukken waardoor ik in het peloton binnenkwam op plek 51.

De volgende dag nog iets meer wind en ik had toch wel weer aardige benen. De organisatie vond het uiteindelijk verstandig om de eerste 14km geneutraliseerd te doen en daarna vlak voor de eerste klim te beginnen. Toen we los mochten was het uiteraard gelijk koers. Ik voelde mij niet echt super. Ik was al anderhalve week aan het kwakkelen. Eerst wat ziek en nu verkouden. Maar op de klim reed ik iedereen voorbij en kon vooraan lekker meedoen. Ik heb nooit echt op de limiet gereden en kwam als 4e over de in de eerste groep van 25 man. Er was een renner die een minuut voor lag na een hele klim tegenwind waarop verder niemand weg kwam. Vervolgens veel waaier gereden en het was echt gevaarlijk met de wind. Ik kwam in de finale nog met 7 man voorop en het leek wel een goede ontsnapping. Uiteindelijk op 2km teruggepakt en ik finishte 21e. In de finale voelde ik wel dat het beste eraf was. Al bij al natuurlijk ontevreden over het resultaat maar de benen waren naar omstandigheden goed.

Vandaag heb ik weer een training op mijn niveau van voor het kwakkelen kunnen afwerken en ik hoop dat ik komend weekend een beetje beter kan rijden. De koersen zullen flink lastiger zijn in Frans-Baskeland!!

A bientot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten